fredag 5 september 2014

Grönt vid pergolan och lite vattenporl







Kvällspromenad i trädgården efter en mysig middag i uterummet. Passar på att klippa luggen på klematisen vid vattenspelet med glasskivan i pergolan och klär trälådan, som börjar bli gammal, med ny dammduk. Klätterhortensian frodas och trivs där den står med fötterna i blöt. Piprankan ovanför källardörren klättrar snabbt, snabbt och tar väl snart över balkongen på ovanvåningen. Låter den hållas, lite till. En skön avslutning på veckan och en perfekt början på en härlig helg.
Kram

8 kommentarer:

  1. Ja ditt vattenspel är så himla fint! Minns du första gången vi satt där och lyssnade på porlet, och njöt av ett litet glas vitt? Det var många år sen!
    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Tack goa du! Ja tänk, det är mer än tio år sen! Dags att byta ut röret nästa år och då tar vi en återinvigning.

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Grönt är vackert i alla former och nyanser, och vattenblänk är alltid trevligt!

    /Jenny

    SvaraRadera
  4. Instämmer Jenny och tack för att du tittade in!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Det är bara såååå fint, tack för all inspiration och hjälp till vattenfallet, jag är super nöjd. Jag hoppas att min hortensia sätter fart ordentligt.

    kram Anna

    SvaraRadera
  6. Finns det hopp i alla fall?! Kan det ha varit tankeöverföring?
    Superfint med allt ditt gröna, grönt ÄR skönt, så är det bara! Jag tycker dina bilder är ännu bättre än vanligt, ny kamera? Eller är det jag som har kommit ihåg glasögonen?!
    Favorittulpanerna kom precis lägligt till min nygrävda rabatt, TACK! Och fina tvålen, kommer att passa perfekt på nya vasken!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  7. Vilka vackra gröna bladverk, och inspirerande bilder!
    Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...