söndag 14 december 2014

3:e advent







Nu är julpyntandet igång på riktigt. I dessa tider fylls den stora ljuslyktan med något fint och förvandlas till ett vackert tittskåp. En krans som legat bortglömd i växthuset sattes fast med blompinnar och en hängig murgröna fick ett välbehövligt lyft. Snart dags att byta ut hyacinterna som blommar. Tycker att de är som allra finast när de fortfarande är i knopp. Vit amaryllis i glasvas tillsammans med mossa och taklök hör till julens favoriter. Glasvasen blir nog både en snygg och funktionell amaryllishållare.

Önskar dig en fortsatt fin advent.
Kram

7 kommentarer:

  1. Wonderful, dear Eva!!!
    Have a wonderful time
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Stilrent och vackert!! Själv har jag svårt att hålla mig till en viss stil...har lätt att spåra ur åt alla håll, i både färg och form:) Det är samma i trädgården, där blandas det hej vilt trots att jag tänker annorlunda från början...haha.
    Önskar dig en fin advent!

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder! Så mysigt hos dig. Jag hoppas köket snart är klart, så jag med kan pynta:)
    Fin 3.e advent till dig.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Vackert som vanligt Eva. Jag stört gillar myrcine.
    Ha en skön kväll
    Annika

    SvaraRadera
  5. Fint! Jag har nya hyacinter här nu men de lär nog vara överblommade innan jul. Får bli en omgång till tror jag.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Underbara hyacinter! Tittskåp gillas också, vi har gjort vårt vitrinskåp till ett eftersom vi samlat alla tomtar där, gillar att inte ha dem över precis hela huset.

    SvaraRadera
  7. Man tager vad man haver, så blir det fint! Åtminstone om man heter Eva...
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...