söndag 6 juli 2014

Nytt DIY-projekt under bar himmel





Jag har dille på dagbäddar. Ville ha en enkel och mysig dagbädd som stod ute "på riktigt", under bar himmel, som man lätt kunde flytta och för en billig peng. Det man inte hittar i handeln gör man (L) själv. Bädden består av reglar, fyra hjul och en skummadrass. Lärde mig att ibland är det bättre att tänka långsiktigt, dvs att måla först innan man snickrar ihop något. Att inte vara så ivrig och otålig för att man vill se resultatet och sen måla. Ungdomarna blev (lite väl) förtjusta så det får nog bli ett par till.

Hoppas att ni har ett lika fantastiskt väder som vi!

Kram Eva

22 kommentarer:

  1. Så himla snygga! De satt ju som smäck på din vackra terass. Förstår att de blev uppskattade, där kan jag också tänka mig att ligga! :)
    Kram
    Cathrine

    SvaraRadera
  2. Hjälp vad snygga! Och vad de passar bra där. Men du kommer inte att få ha dem ifred. Själv blir jag som vanligt ohyggligt sömnig av alla dina fina dagbäddar!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Enkla och snygga!! Precis som DIY ska va'! Förstår att de snabbt blev upptagna :)
    Mittlifjennyaberg.blogspot.se

    SvaraRadera
  4. Kalasväder här! Men du, vilka snygga! Det fattar man ju att det inte blev du som fick ligga där och mysa, det är nog bara att göra flera ;)

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  5. Perfekt i denna värmen, men man får förstås inte ha anlag för att gå i sömnen. Nära till morgondoppet blir det ju också och så snyggt! Grannen vår sover ömsom i syrenbersån och ömsom på altanen.
    Ha det gott
    Anette

    SvaraRadera
  6. Så snygga! Vi (maken och jag) har just suttit här pratat om att vi vill ha en hängande säng. Tror att Ernst eller någon byggt sådan för något år sedan. Ska kolla upp det. Era rullande var verkligen kanonsnygga och jag kan tänka mig att det nog får blir ett par till ;).

    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag älskar din stil, önskar att du visar mer inifrån huset ochså.

    Kram från Ewa i Helsingborg

    SvaraRadera
  8. Måste fråga. Vad är det för virke ni har i altanen som grånat så vackert? Är det lärk eller ek?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är vanligt tryckimpregnerat trä som efter att ha legat ett tag laserats med en oljebaserad färg med vitt pigment./Eva

      Radera
  9. Men Eva dom är super snygga, dom hade varit såååå fina här hos mig med :) kanske man kan låna din ide....?

    Kram krma Anna

    SvaraRadera
  10. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  11. Så snygga! Du kan du, Eva.

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
  12. Vad supersnyggt Eva! Där hade jag gärna tillbringat en stund med en god bok:-) Förstår att fler i familjen vill vara med och dela...
    Sommarkramar
    Milla

    SvaraRadera
  13. Snyggt! Ser härligt ut. /Susanne

    SvaraRadera
  14. Det blev fina dagbäddar!!
    Förstår att dom blev poppis!
    Mariana

    SvaraRadera
  15. Superfina! Och smarta! Allt ser väldigt fint ut hos dig...:)

    kram louise

    SvaraRadera
  16. Eva, that's great! I love the north African style! You do have such a good hand!!
    Have a wonderful weekend
    Elisabeth

    SvaraRadera
  17. Hej! Så fint du har det!! Har du målat eller laserat dagbädden??
    Supersnyggt!!!
    Mvh Ulrika i Halmstad

    SvaraRadera
  18. Åååh så fin!! Vad använder du för madrass? För utomhusbruk?
    Mvh
    Jane

    SvaraRadera
  19. Så fina , vilka total mått är det på dem ??

    SvaraRadera
  20. Hej Eva!
    Jag ska bygga liknande bäddar, eller måla de tryckimpregnerade solsängar jag redan har svarta. Vilken färg/behandling använde du och höll det bra? Mvh Erica

    SvaraRadera
  21. Hej! Jag undrar om du har en liten beskrivning av hur du gjort dessa? Superfina!!

    SvaraRadera

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...