tisdag 9 juli 2013

Växthuset








Mitt trädgårderande började med ett litet växthus. Vid något tillfälle sa jag till L att jag önskade mig ett. Inte ett stort, dyrt eller pråligt, utan ett litet växthus. Ett begagnat skulle vara perfekt. Utan min vetskap hittade han ett och det endast ett par kvarter bort. Han och tre kompisar lyfte upp det färdigmonterade växthuset på ett släp och L satte sig bakom ratten. Sen rullade släpet sakta fram genom gatorna likt en kortege, med tre stora, starka män som gick bredvid och höll huset under uppsikt. Vilken syn det måste ha varit! Väl framme bar de växthuset genom hela trädgården och placerade det på den plats jag tänkt ut. På min födelsedag. Det är väl kärlek det! Det är ett tag sedan nu och i dag fungerar det  mest som ett förråd. Men det rymmer inte enbart saker och ting utan också väldigt fina och vackra minnen.
Kram

3 kommentarer:

  1. Så vackert ditt lilla växthus är, och en sådan fin kärlekshistoria! :) Det var så typiskt att jag missade din bloggträff, och jag hoppas få se din härliga trädgård någon annan gång. Kul att du blev glad för verktygen, de är ju verkligen fina och räcker nog i många år.

    Härligt väder i Skåne nu, eller hur? Precis lagom varmt, så man kan hålla på i trädgården utan att svimma. Jag njuter! Semesterkram från Hanna

    SvaraRadera
  2. Vilken söt man du har. Min fina man byggde ett runt lusthus till mig för två år sedan. Där skulle jag kunna vara alltid. Nästan.fina bilder! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Snacka om kärlek, så himla vackert! Vilken fantastisk plats, både växthuset och planteringsbordet och allt runtomkring. Måste varit en härlig syn med ekipaget som rullade fram också, vi flyttade ett utedass för många år sedan och det var en liknande syn med en traktor som drog släpet med dasset.

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...