torsdag 25 juli 2013

Nej, se det regnar!

Trodde aldrig att jag skulle höra mig själv utbrista "Ja, äntligen regn!" en sommardag i Sverige. Men jag blev verkligen glad när jag kunde skönja en mulen himmel vid rullgardinskanten i morse. Och det har kommit några värdefulla droppar, inte många, men ändå. Passade på att ta ett par bilder i det fina ljuset.


Här är en vy från pergolan. Bakom planket ligger äppellunden med hängmattan.


När vi röjde i källaren hittade jag en rund, svart spegel som fick en ny plats på planket.


Klätterhortensian vid äppelträdet växer på och förhoppningsvis lämnar den startgroparna nästa år och svingar sig uppför stammen. De vita höstanemonerna kommer så småningom att sväva vackert över buxbomskloten.


Vy mot pergolan. Bambun och rhododendronen står gröna och fina. På pergolans tak växer och trivs klematisen 'Summer Snow'. Lite för bra kanske. Men det har vi pratat om.

〫〫〫

I dag blir det en tur till konstmuseet Louisiana i Humlebäck utanför Helsingör. Känns som en perfekt dag för ett besök där.

Kram

4 kommentarer:

  1. Skönt idag med mulet och regn, fast dropparna dunstade innan de kom ner på marken kändes det som... Kul med den runda spegeln!

    Kram

    SvaraRadera
  2. nemen, här uppe i stockholmstrakten har det inte synts ett mörkt moln på flera veckor. Smhi säger förvisso att det ska regna här ikväll, men vette tusan.

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig så härligt med lite regn och det hade gärna fått komma lite mer så här en dag för att sen få sol igen som dom lovat.
    Tack snälla för ditt mail och beskrivning.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Det ser så fint ut!!!
    Vill också ha regn!!!
    Mariana

    SvaraRadera

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...