söndag 7 juli 2013

Lusthuset en söndagskväll


Gick runt med kameran i kväll och tog lite bilder på lusthuset. Inomhus har det blivit nya kuddar på dagbädden och lite grönt från trädgården. Hörde någon säga att om det var någon växt man skulle satsa på så var det en passionsblomma så jag ville testa. Gjorde en spaljé av överblivet armeringsnät och hängde upp den i taket. Blev en fin rumsavdelare också. Växten ser väldigt frodig ut och har redan växt rejält. Ska bli spännande att se hur blommorna ser ut. Utomhus vid väggen har jag satt ett vildvin i kruka. Den ska få slingra sig och täcka hela huset om den vill. Och vilket skådespel den kommer att bjuda på till hösten! Men nu är det sommar och den vill vi njuta av länge till.

Kram

3 kommentarer:

  1. Åh, men vilka bilder! Det där lusthuset skulle kunna få flytta hem till mig, det är ett som är säkert. Passionsblomma har jag haft inomhus några gånger, fast nu är det många år sen, de brukar alltid förtvina till slut. Kanske skulle testa utomhus, men tar du in den till hösten då? Eller räknas den som ettårig?

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Tack, Jenny! Har aldrig haft en passionsblomma förut, så ärligt talat vet jag inte så mycket om den. Läste att den gillar ett bananskal då och då för att blomma bra:-). Den kan inte stå i lusthuset året runt utan den ska in under vintern och stå på ett ljust och svalt ställe. Vi får se, tycker jag om den blir det väl till att ta ner spaljén och baxa in allt!:-)

    Ha en fortsatt fin dag. Hoppas att ni har lika härligt väder som vi!/Eva

    SvaraRadera
  3. Super fint. Underbara bilder som vanligt och så mycket inspiration, nu ska jag se om jag kan få till några kvällsbilder...kanske.

    Kram Anna

    SvaraRadera

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...