tisdag 16 juli 2013

Inne blir ute - eller tvärtom


Från vår till sen höst njuter vi av vårt favoritrum. Från matrummet öppnar man dörrarna och går rakt ut i uterummet. Dörrarna mellan de två rummen är vikdörrar av glas. På sommaren står de nästan alltid helt öppna vilket suddar ut gränsen mellan ute och inne. Taket är av glas och släpper in massor av härligt ljus. Ljuvligt också att höra regnet smattra mot rutorna.


En glasdörr leder ut till den lilla terrassen vid lusthuset. Där brukar L och jag njuta en stund av solen på seneftermiddagen. Uterummet ligger i höjd med husets sockel och när vi skapade rummet var önskemålet en vägg av bambu. För att lösa det byggde vi en låda som vi planterade bambun i. Uterummet är alltså på så sätt "öppet" ut mot trädgården.

(I den gamla äppellådan döljer sig en liten musikanläggning.)
Vi använder uterummet dagligen och spenderar mycket tid där. Alla i familjen trivs i detta rum. Ja, Charlie, jag sa alla.

〫〫〫
Till sist vill jag hälsa nya följare hjärtligt välkomna till min blogg. Så roligt att ni hittat hit! Vill också tacka för alla fina kommentarer jag fått. De värmer så gott ska ni veta!

Kram


13 kommentarer:

  1. Jag berättade just för maken om ert härliga uterum och sa att det sånt vill jag också ha! Det är verkligen ute fast inne; man sitter skyddad för väder och vind men ändå ute, smart!
    Men ikväll kan man sitta helt ute, och jag tar det lugnt och sitter ner för nu får trädgården faktiskt duga. Imorgon ska jag bara gå runt och dutta och sitta i solstolen. Utom kl 14.15...
    Ha det bra!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Vilket otroligt härligt uterum ni har, och så snyggt inrett! Skulle inte sitta fel med ett sånt ... Klart att hunden trivs, våra katter är också med överallt och de lyckas ofta ta bästa platserna utan att skämmas ;)

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  3. Oj så fint det va. Vi har en balkong som jag inte riktigt vet hur vi ska gå vidare med, men nåt i stil med det här skulle inte va helt fel. Vill bygga tak på den men inte bygga in den helt :)
    Väldigt fin blogg!
    /Kim Lee

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart uterum! Så behaglig färgskala! Där kunde jag bra låta timmarna gå...

    /Kitty

    SvaraRadera
  5. Underbart fint! Vi har också uterum utanför köket. Problemet med att ha öppet dit ut är alla flugor som kommer in i huset och även värmen från uterummet.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Så underbart fint! Kan tänka mig att det är härligt att sitta där och mysa./ Titti

    SvaraRadera
  7. Det är super fint ert inne/uterum mysigt och så härligt. Jag hoppas vi kan få till vårt så fint som du har det.

    Kram kram Anna

    SvaraRadera
  8. Mycket härligt uterum!!!
    Mariana

    SvaraRadera
  9. Så fint ni har det. Gillar din stil. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  10. Vilket härligt uterum och vilken fin blogg du har :-).

    Ha det fint//Laila

    SvaraRadera
  11. Oii vilken fint uterum du har o trädgården sen :-)
    Jag hittade hit från Katarina vilken tur att hon länkade så jag fann dig!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  12. Det är så fint hos dig! Överallt! Så fint att man bara smäller av! ;)
    Kikar tillbaka på gamla inlägg och bara njuter.
    Må så gott!
    Kram,
    A-K

    SvaraRadera
  13. Hvor ser jeres uderum fantastisk ud :)

    SvaraRadera

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...