lördag 12 januari 2013

Mitt senaste trädgårdsprojekt

Kunde inte riktigt sätta fingret på vad, men något saknades i planteringshörnan. Jag ville ha den mer omsluten, något som skärmade av sikten mot växthuset. 


L fixade till en vägg i vinkel mot spaljéerna och för att ge den ett luftigare intryck satte vi in ett gammalt stallfönster som vi redan hade och som nu kom till användning.


Det saknas två rutor i stallfönstret. Antingen så byter jag ut dem eller så bestämmer jag mig helt enkelt för att det är charmigt.


På det högra armeringsnätet kan rosen 'Venusta Pendula' sträcka ut sina grenar och klättra vidare. Lite längre fram ska jag plantera en klätterros 'New Dawn' som får ta över det vänstra armeringsnätet.


Leräggen i järnstolen har fått en vacker och glansig yta av is i kylan.


 Vill du se fler bilder från planteringshörnan klickar du här.


Tusen, tusen tack för alla gulliga kommentarer jag fick på förra inlägget! Ni kan inte ana så glad jag blev!

Önskar er en fortsatt trevlig lördagskväll!

Kram

3 kommentarer:

  1. Hej! Vilken fin hörna och blogg, hit kommer jag gärna igen!

    Ha det bra/Ulrika

    SvaraRadera
  2. Så fint du har på din blogg! Hittade hit från Katarinas trädgård. Kul att det gamla fönstret kom till användning.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Så himlans tjusig fönstervägg! Så´na där gamla gjutjärnsfönster är så vackra.

    Ha en fortsatt finfin tisdagskväll,
    Rebecca

    SvaraRadera

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...