fredag 24 februari 2012

Engelska trädgårdar, gångar och murar

Bokrean är i full gång och naturligtvis har jag passat på att införskaffa lite böcker till min samling. Känner mig som ett barn på julafton när bokpaketet kommer. Det är framförallt två böcker jag tycker speciellt mycket om:



I Ann Larås Engelska trädgårdar besöker vi 25 av södra Englands vackraste trädgårdar och resan börjar i Sissinghurst Castle. Här får du som läsare vackra bilder, berättelser om ägare, historia om trädgårdarnas tillkomst, praktiskt information om öppettider och en karta över alla platserna. Själv har jag en dröm om att åka på en trädgårdsresa till England och den här boken kan definitivt tjäna som en resehandledning.

Inredningsarkitekten Ingald Andersson bjuder på många idéer och mycket inspiration för de flesta trädgårdar i Trädgårdens gångar & murar. Ett plus är att hans böcker är så tydliga och pedagogiska för den som vill göra arbetet själv. Jag kan verkligen rekommendera alla hans böcker.


✿✿✿

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...