lördag 21 januari 2012

Penséer, pärlhyacinter och narcisser

Jag och L har varit på utflykt strax utanför Köpenhamn. Där besökte vi bl a en jättemysig plantskola som heter Amager have- och plantecenter (Amager Planteland ApS). Har du inte varit där tycker jag definitivt att du ska åka dit. Kom hem med vita penséer och narcisser - härligt!


Glaskrukorna är också därifrån och i dem satte jag vita pärlhyacinter tillsammans med mossa.


Hittade Claus Dalbys bok Den levende have i reahyllorna. Den tänker jag ta med mig i soffan nu och njuta av värmen inomhus medan stora snöflingor singlar ner utanför fönstret.

1 kommentar:

  1. Det låter som en toppenutflykt och trevliga saker som fick följa med hem till dig. Vårlökarna inger hopp!

    Kram

    SvaraRadera

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...