söndag 22 januari 2012

Inspiration - mood board

Att göra en mood board är ett bra sätt att samla på inspiration, men också ett sätt att komma fram till vad man verkligen tycker om och själv skulle vilja ha i hemmet eller i trädgården. Ser man en bild kan man fråga sig vad det är man gillar med just den bilden: Är det formen, färgerna, stilen eller den ombonade känslan?  Idag ges det ut så otroligt många tidningar och tidskrifter att det är omöjligt att spara dem alla, i alla fall för mig. Därför klipper jag istället ut de bilder jag gillar och klistrar in dem i ett fotoalbum som jag döpt till Sköna ting. På så sätt samlar jag inspiration och får dessutom en ny bok på köpet! Jag är inne på min andra och här är ett utdrag:


Kanske något att pyssla med en mulen och snöig dag som denna?

Ha en fortsatt skön söndag!

PS. Claus Dalbys bok Den levende have är även den en väldigt bra och praktisk trädgårdsbok. Han beskriver i ord och bild hur hans trädgård är uppbyggd och ger dessutom konkreta tips och råd om växtvalet på olika platser. Rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...